Júliai-Alpok-ferráta

Júliai-Alpok,   Olaszország   -   via ferráta, magashegyi túra, csúcsmászás
3 NAP VIA FERRATA CSÚCSMÁSZÁSSAL a Corsi menedékház környékén

A „Guido Corsi” menedékház meredek dolomit falak által határolt, zöld rétekkel tarkított széles völgykatlan szélén áll. A nyugati Júliai-Alpok legmagasabban fekvő menedékháza (1874m). A katlant északról a következő csúcsok határolják: Campanile di Villaco 2247m, Jof Fuart (Wischberg) 2666m, Madre dei Camosci (Hohe Gamsmutter) 2518m, Cima di Riofreddo (Kaltwasser-Gamsmutter Spitze) 2507m, Cima del Vallone 2368m, Cime di Riobianco 2239m. A csúcsok – melyek felépítése, kőzete megegyezik a Dolomitok ormaival – hatalmas félkörívben helyezkednek el, miközben dél felé a katlan nyitott a láncot alkotó Cima Confine (2232m), Cima Mogenza (1972m) csúcsok és a Canin (2587m) hegylánc felé egész a Monte Forato-ig (2498m). A menedékház az Aranyérmes Guido Corsi százados nevét viseli; 1925-ben épült a háborús hadműveletek által elpusztított Findenegg-kunyhó romjain, felújítva és kibővítve 1969-ben. A menedékház biztosított turista (via ferrata) és hegymászó utak, valamint az 1915-17 között épült osztrák-magyar monarchiabeli és olasz háborús bunkerekhez is vezető egyszerű kirándulóutak kiindulópontja. Feledhetetlen túrákat tehetünk innen a Jof Fuart (Wischberg) és Montasio (Montasch) fenséges csúcsaira, bejárhatjuk hegycsoportjaikat.

PROGRAM:
1. nap: Kiutazás, túra a Corsi menedékházig, Centenario via ferrata
Kora reggel indulunk Budapestről Tarvison át Sella Nevea-ra (1175 m), majd feltúrázunk a Corsi menedékházba (1874m), ahol elszállásolunk. Feltöltődönk energiával, elfogyasztjuk ebédünket hátizsákból vagy igény esetén a ház konyhájáról. A jóleső pihenő után a háztól nem messze fekvő Centenario könnyű (B-C nehézségű) via ferrátára indulunk, 1. világháborús alagúttal tarkított izgalmas gerinctúra. A csúcsról csodás kilátás a környező hegyekre: Triglav, Mangart, Kanin.

2. nap: Anita Goitan via ferrata: Forcella di Riofreddo - Jôf Fuart
Az Anita Goitan via ferrata (C/D) egyik szakaszát járjuk be, összekötve a Jôf Fuart csúcsával. Reggeli után felmegyünk a Forcella di Riofreddo hágóba a ferráta beszállásához. A Cima di Riofreddo (2507m)  az Innominata (2463m) és a Madri dei Camosci (2503m) csúcsa alatt keskeny párkányokon és hatalmas mélység fölött haladunk, majd rácsatlakozunk a Jôf Fuart csúcsára vezető normál ösvényre. A csúcsról pazar körpanoráma tárul elénk a környező hegyekre: Triglav, Montasio és tiszta időben látszik a Grossglockner csúcsa is.

3. nap: Anita Goitan via ferrata: Forcella Mosé - Cime Castrein - Forc. Lavinal dell'Orso, hazautazás
Reggeli után nekivágunk az Anita Goitan második szakaszának. Forcella Mosé hágóba felkaptatunk, majd fojtatjuk a ferrátát a Cime Castreinre. I. világháborús lövészárkokkal és a hegybe vájt bunkerekkel tarkított szakaszokon haladunk, majd leérünk a Forcella Lavinal dell'Orso hágóba, ahol véget ér. Innen indul egy másikbiztosított mászóút a  Ceria Merlone a Montasio felé. Mi visszatérünk a menedékházba és rövid pihenő és összepakolás után elindulunk lefelé az autókhoz. A késő esti órákban érkezünk haza.

Részvételi díj:    45.000 Ft
Amit tartalmaz:  túravezetés, túraszervezés, szükség szerinti oktatás a felszerelésekhez.
Amit nem tartalmaz: utiköltség, szállás, étkezés, biztosítás.
Technikai felszerelés: hegymászó beülő, sisak, ferráta szett.